雅典的少女( Maid of Athens )

•雅典的少女啊,在我们分别前

•  Maid of Athens, ere we part

•  把我的心,把我的心交还

•  Give, oh, give back my heart

•  或者,既然它已经和我脱离   

•  Or, since that has left my breast

•  留着它吧,把其余的也拿去

•  Keep it now, and take the rest

•  请听一句我临别前的誓语

•  Hear my vow before I go

•  你是我的生命,我爱你

•  Zoe uml,mou sas agapo

我要凭那无拘无束的鬈发 

  By those tresses unconfined

  每阵爱琴海的风都追逐着它 

  Wooed by each Aegean wind

  我要凭那墨玉镶边的眼睛

  By those lids whose jetty fringe

  睫毛直吻着你颊上的嫣红 

 Kiss thy soft cheeks' blooming tinge

  我要凭那野鹿似的眼睛誓语 

 By those wild eyes like the roe

  你是我的生命,我爱你 

  Zoe uml,mou sas agapo

还有我久欲一尝的红唇 

 By that lip I long to taste

  还有那轻盈紧束的腰身 

  By that zone-encircled waist

  我要凭这些定情的鲜花 

  By all the token-flowers that tell

  它们胜过一切言语的表达 

  What words can never speak so well

  我要说,凭爱情的一串悲喜 

  By love's alternate joy and woe

  你是我的生命,我爱你 

  Zoe uml,mou sas agapo

雅典的少女啊,我们分了手 

 Maid of Athens! I am gone

  想着我吧,当你孤独的时候 

  Think of me, sweet! when alone

  虽然我向着伊斯坦堡飞奔 

  Though I fly to Istambol

  雅典却抓住我的心和灵魂 

  Athens holds my heart and soul

  我能够不爱你吗?不会的 

 Can I cease to love thee? No

  你是我的生命,我爱你

 Zoe uml,mou sas agapo 



拜伦



评论
热度 ( 5 )

© 拉普拉斯定理 | Powered by LOFTER